Livet i Barca!

Nu har jag varit här i lite mer än en vecka och det känns nästan som man börjar komma in i det!
Jobbet gàr väl sakta men säkert framàt, dag tre imorgon, kommer bli minst sagt intressant. Sà vad gör jag dà pà mitt jobb. Jag sitter i telefon och ska assistera vàra gäster med eventuella problem, efterfràgningar och reservation. PLUS alla samtal utifràn fràn en massa människor som behöver fà fatt pà folk i hotellet. CAOS. Majoriteten pratar bara spanska och sjukt fort och jag fàr inte lov att fràga dem om dem pratar engelska utan jag màste snarare gissa mig till vad dem är ute efter. Baahhh. Lagom stressande. Ja okej jag försöker lära mig sà mycket som möjligt, men gumman lilla det tar inte 2 dagar att lära sig ett helt nytt spràk. Flipp.
Sà nu màste jag sätta mig och typ plugga till mitt jobb. Anknytningar, namn och processer. My lucky day!

VECKANS: Sitter i matsalen och äter lunch och kollar lite halvt pà spansk tv dà det kommer upp en reklam för KUKident tandkräm. Haha Jag skojar inte när jag säger att det nog sprutade lite vatten ur näsan pà mig där. Sà fruktansvärt roligt! Nu vet ni alla vad ni kommer fà i födelsedagspresent av mig 2010 ;) Grattis!

Vad gör jag annars!? Det vanliga, shoppar, gymmet (haha inte det vanliga, vem försöker jag lura), kollar för mycket serier pà min dator och försöker fà dagarna att gà..
Igàr var första natten jag inte grät mig till sömns, här gör vi framsteg!

Idag var min första Line up pà jobb, detta är ett möte för alla olika avdelningar som avhàlls iaf 2 gànger om dagen. Blev lätt chockad när jag sàg typ alla cheferna där dà visar det sig att fd. Front Office managern ska bli min chef fràn och med màndag och han är en riktigt läskig prick. E lite halvrädd för honom faktiskt.
Kul kille som han e fick jag en fin present idag ocksà. Ett 21 sidor tjockt häfte med fràgor om hotellet och hela organisationen som ska lämnas in pà màndag. 200 FRàGOR, han e galen. Sà ja bäst att sätta igàng!

Saknar er mina älskade OBS: Spanskt nr fràn och med nu, Snusan har det sno det av henne;)

Besos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0