Cafè Verandah

Màndag morgon kl. 06.00 började jag mitt första skift i F&B (jag har 32 timmar i mànaden) i hotellets frukost restaurang. 8 timmar av dreglande över underbar mat och dryck. Allt fràn pastry, alla sorters ägg och bacon till skumpa, färsk apelsinjuice och 15 sorters frukt. MUMS. Efter en dag här förstàr man verkligen hur mycket pengar dem här människorna har. Frukosten kostar 32 Euro per person (Brunchen pà söndagarna kostar det dubbla, JA 64 Euro) Sinnes.

Men detta var ingen underbar upplevelse, personalen var nej inte otrevlig men dem var inte direkt trevliga heller och dem förväntade sig att jag skulle veta allting fràn början, dem var inte alls villiga att visa mig nàgot. Och hipsomhap sà var jag helt själv i restaurangen och skulle servera alla gästerna ensam. Okej det var inte sà mycket folk och ja det är Buffe men ändà! Alla Bebidas och Kaffe skulle serveras och tallrikar ska dukas undan. Riktiga mongon. Och som avslutning pà en UNDERBAR dag sà skäller tvättanten ut mig för att jag inte kan prata spanska (jag skulle lämna in min uniform för jag behövde den inte mer). Där var droppen för mig, sà jag började halv skrika pà henne pà snabb engelska (med inslag av svenska svordomar) att jag skulle lära mig prata spanska när hon lärde sig engelska. Kärring. Sen stormade jag därifràn.

Kvällen tillbringade jag sedan i min säng och kollade pà Couplings. Ni vet den Brittiska làgbudget versionen av Vänner fast den utspelar sig i en bar istället för the coffeehouse och the main story är SEX. Vad är där inte att gilla? Rätt rolig faktiskt.
Jag var alldels för lat för att laga middag sà det blev en gammal glass som mamma köpt när hon var här och en kaka. (Jag hade tänkt äta fler men dem var sà otoligt äckliga sà jag avr tvungen att slänga dem, det borde vara förbjudet att tillverka äckliga kakor, What's the point lixom?).

BESOS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0