2010

àret inledes med en underbar middag hos min HannaBanana, tack smulan det var riktigt roligt! Var det bara jag eller var den lapp leken helt underbart roligt? Me like!

Nytt àr, ny destination! Jag har nu bott i Barcelona i en vecka! Har sina ups and downs, jag känner mig sjukt ensam, vet inte varför, det gàr förhoppningsvis över! Vi bor 5 stycken i en 70 kvm stor lägenhet som har en inne temperatur pà 15 grader, ja det är svin kallt! Just nu ligger jag i min säng med tvà par byxor, tre tröjor och raggsockar. Helt sjukt! Jag längtar till vàren...

Vad gör jag i Barcelona dà? Jag jobbar pà Ritz Carlton, som ett internship sàklart. Jag ska jobba i Call-center, en del av Guest Relations, en kvalitets service som hotellet erbjuder. Sitta i telefon, ta emot reservationer för hotellet och alla restaurangerna, svara pà fràgor och ta emot klagomàl. För tvà dagar sedan fick jag veta att om det börjar brinna i Hotellet sà fàr jag inte lämna kontoret. Jag màste sitta kvar och ta emot samtal fràn stirriga gäster och ringa alla rummen för att dem màste evakueras. Jippie! Sà ja det är väl en 30 % chans att jag kommer spendera mina sista dagar i denna kalla, men fantastiska stad..

Idag e min första riktiga dag, 15-23. Ska bli roligt, men jag e nervös! Vi fàr se hur det gàr! Men alla i avdelningen verkar jätte snälla. Sà ja hàll tummarna för mig!

Igàr skaffade jag och Oscar gym kort, mitt màl med denna resan, bli fit som fan. Det är ett jätte fint gym, dem har pilates, spinning, fint gym och pool som man fàr lov att simma i :) Jag vill jättegärna gà pà pilatesen och det, men vafan det e ju pà spanska :P haha Komemr fatta nada! Perdoneme no hablo espanol.. sjukt användbar fras! :P

Màl nr 2 med den här resan är sàklart att lära mig spanska! Känner sjuk hets! Jag màste verkligen sätta fart med det NU! Känns lite halvdumt att sitta i telefon (Vi màste svara pà spanska) och sen typ.. öhh ursäkta sr men jag pratar tyvärr inte spanska.. hallà. Pukat!

Nej jag màste väl kravla ur min varma säng och ge mig ut i kylan (vàr lägenhet). Känns som det blir lite havregrynsgröt med jordgubbar (Ja jag älskar ocksà medelhavsomràdet). Sen en varm dusch och sen ge mig ut i den stora staden, det e faktiskt sol idag!

Hmm kom precis att tänka pà, kl är 12 pà förmiddagen och ingen av mina 4 roomies e uppe.. Sömntuttor!

Besos mis amigos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0