Qatar Ladies Open 2011



En underbar ledig dag som började med en förmiddag på Oasis Beach Club med Anika och Filip och slutade med att se Danska Caroline Wozniaki vinna över Nadia Pultova i Qatar Ladies open.

Så beach club är ju helt klart det bästa jag har hittat i Doha på ett bra tag. Såg riktigt skabbigt och dött ut utifrån, första intrycket var inte bra. Men väl inne vid poolen var jag glatt överraskad. En fin pool, rent och fräscht med en massa solstolar och bord med fin utsikt över havet. Mitt leende blev ännu större när jag såg en kypare gå med en bricka kalla, fina Coronas till ett av borden. =)

Efter en härlig förmiddag med solande och badande stack vi hem för en snabb dusch och sedan vidare till Tennis stadion. 3 matcher senare och trevlig sällskap; Anika, Filip, Rauhl, Rafael, G och Alexander så var det vidare till Souk Waqif.

Souk Waqif är en ny del av Doha som dem har byggt upp på ett gammalt klassiskt sätt så det ser ut som en typisk arabisk marknad. Här kan du hitta allt från den traditionella klädslen; Dish dash, parfymer, kryddor, klockor, djur och en massa mysiga restauranger och kafeen. Jag, Rauhl, G och Alexander gick för en snabb middag och lite shisha innan vi drog hem. Tyvärr så ska G redan åka hem imorgon, sedan han fått en skada i sin axel så han kan inte jobba mer. Sjukt rolig kille som lockar till sig allas blickar eftersom han ligger inne med en längd på cirka 2,10 m.

Så efter en härlig ledig dag väntar nu 6 morgon pass, jag ser inte fram emot det. .

Men you know what they say, a girls got to do what a girls got to do

Hva såå dansker och skrig fram Caroline imorgen!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0