Pensionärs style

Man börjar ju bli gammal. Igar kom jag pa mig själv med att försöka hitta pa ursäkter till mina kompisar till varför jag inte kunde ga ut. Det kändes inte helt okej att bara säga; Nej sorry jag orkar inte ikväll. Sa efter en "min anka blev knivhuggen-jag har huvudvärk-min katt fyller ar" bortförklaring, sa spenderade jag lördag kväll hemma.

Maste dock tillägga att jag gick upp kl. 04.30 för 8 timmars PDD i Café Veranda, hotellets frukost restaurant. Jag har aldrig varit mer otaggad för PDD. Jag hade varit i Café Veranda en gang tidigare, min första PDD i januari och det var fruktansvärt. Alla var sjukt otrevliga och gnälliga. Sa belive me när jag säger att jag hade väldigt laga förväntningar igar morse när jag kom till hotellet.
Men det var faktiskt helt okej, jag fick jobba inomhus med väldigt fa bord eftersom alla gäster ville sitta ute i solen och äta. Jag fick 12 € i dricks och fick ga kl. 12.30 utan att städa eller polera eftersom dem behövde mig i Call Center. En helt underbar dag.

Jag var sjukt produktiv igar, jag städade, tvättade, strök kläder, solade och var ute pa en lang promenad. Rätt nöjd själv faktiskt.

Besos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0