Ny månad & ett nytt jobb

1 Februari och Första degen på mitt nya jobb. Jag kan inte ens beskriva hur nervös jag var. Men allt gick som smort. Jag tog en tidigare buss för att vara säker att jag kom i tid och tog istället en liten tur på stan för att lära känna stället lite. Hittade ställen som: Mc Donalds, The Red Onion (Restaurang), The wild Fig (Också restaurang) och inte att förglömma: Louis Vuitton, Christian Dior, Prada, Fendi, Ralph Lauren med mera. Hittade en sjukt cool skidklädes butik som heter Jet Set.
Alla deras kläder har stjärnmotiv också är allt självklart i coola färger! =) Love it!
.
8.45 gled jag in genom dörrarna till mitt nya hem; St. Regis Aspen. Det är så sjukt fint. Myskänslan där inne är som en riktig slap in the face. Träffade min chef Justin, sjukt skön och rolig kille. Gillar honom verkligen, rätt chill men ändå rolig och proffsig.
Men mitt stora äventyr fick tyvärr lägags på is i några dagar och turen gick istället till Human Resources och Khadilja, en riktig ängel.
Pappers arbetet sattes igång och sen skickades jag på utflykt för resten av dagen.
.
Första stoppet blev Aspen Valley Hospital, en fin gratis buss dit och en riktigt trevlig buss chafför senare så blev jag avsläppt framför dörrarna till Drogtest och AA byggnaden. Alltid bra att veta var det ligger om inget annat. Men YEY jag är drogfri, hade blivit sjukt chockad om det hade visat något annat, det hade ju förklarat en del, men sjukt chockerande. hihi.
.
Nästa stopp blev lite mer extremt, en lång utflykt till Glennwood Springs, en stad typ 1 timme från Aspen dit jag var tvungen att åka för att få mitt Social security number.
OJojOJ vilken hillbilly by, chaskiga hus, krånglande pickups och män i cowboy hattar, inte för att vara sån men texas är anningen mer söder och öster ut, shape up!
Kände mig nästan lite felplacerad när jag gick nerför gatan i min Canada Goose medan några Hispanic ungdomar stod och hängde i sina tjocktröjor och tjuvrökte bakom 7 eleven. (Det är snö i Aspen men tydligen inte i den här byn). Credits till Glennwood springs för deras inspirerande restauranger som Tequila och Mojitos Lounge, det kan till och med vara värt ett återbesök. Men storheten av dagen blev besöket till Target! OMG. Det här stället är fantastiskt och ja fattig blev man ju. Köpte allt från Hårfön och mjukistofflor till Värmeljus och tops. Ångsten var dock hög när jag insåg att jag måste ta tre bussar med alla dessa grejer för att komma tillbaka till Aspen. 2 timmar och många svordomar senare var jag tillbaka i mitt trygga hem och piffade upp mitt rum med mina nya saker!
.
Glädjen förstärktes även av att jag hittade mina älskade skidor liggandes i hallen när jag kom hem.
.
xoxo
Så här ser ni mig snart - Watch OUT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0