Första dagen, nya intryck, en ny värld

Deckade stenhårt i min säng, när jag äntligen hittade den i detta enorma huset klockan 8 på kvällen. Besvikelsen som uppstod när jag vaknade och var pigg klockan 4 på natten är svår att beskriva.
OCH det blev inte bättre, jag vet inte hur jag lyckades med det MEN jag lyckas riva mig själv på näsan med en trasig nagel och får ett stort rivsår på hela snoken. ASSÅ.. vad är oddsen, här ska man försöka träffa nya människor och få vänner men ja lycka till när man antingen ser ut som om man varit i årets slagsmål eller bär på en smittsam sjukdom. det ser riktigt sjukt ut faktiskt...
och det värsta är att det nu har blivit en ruva på den och det betyder att den ogillar concealor :(
.
Första dagen bestod av en upptäcksfärd i City Market, den lokala mataffären här i Aspen. OJojOJ!
Upptäckte att all mat i detta landet, ALLT går att tillaga i en microvågsugn. Pasta, Couscous, Crepes, Gröt, Kakor, you name it. Varför gjorde jag ens andra året på Les Roches?
.
Kvällen gick till till att flytta in i mitt nya rum, gillar det verkligen. Har en enorm säng som jag måste hoppa upp till, love it. Med 4 fluffiga kuddar och ett mysigt täcke. Har en fin garderob med mycket plats, till alla mina inga kläder. En byrå, skrivbord, TV, och en bokhylla. Allt jag kan behöva.
.
Min landlord tog också med mig på en kort biltur för att visa mig hur jag tar mig runt i staden och var jag kan gå om jag nu vill göra det. Älskar buss systemet här, alla är gratis och går 3 gånger i timmen. Bussen stannar i princip utanför huset, efter att man gått ner för dödens backe. Detta är en brant backe som går mellan husen och som är täckt med is och snö för tillfället. En liten känsla av att man verkligen lever på morgonen när man skyndar till bussen.
.
Första intrycken bara positiva... alltid en bra början!
.
xoxo
A slap in the face from the paradise of Aspen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0