den där sista kvällen

Nedräkningen närmade sin final och visst kan man inte lämna regniga och kalla Malmö utan en riktig utgång. Och ja det gjorde vi också :)
Kvällen börjades med en fin middag hemma hos mig med trevliga gäster som Malin Bollan Bolin, Sandra Snus Nilsson, Carl Calle Espersson, Petra Polski Jendrinski och Slaven. Haha Sorry Slaven men jag har inte kommit på ett passande smeknamn till dig än. Det kommer, gråt inte!
Vi började kvällen med Lasagne, en massa vin, lite mer vin, en och annan glutenfri öl, lite Coca Cola och ja mer vin. Detta toppades sedan med vaniljglasss och varma hallon, espresso och lite mer vin.
.
Kvällens höjdpunkt, vi började spela spel.
Såklart kommer jag inte ihåg vad det heter just nu men det går ut på att man ska beskriva ord för sina medspelare utan att säga själva ordet. Där kom kommentarer som:
"Det landet du är ifrån" - Slaven till Petra, bästa var att rätt svar var Polen ;) HAHA
"Men åååå säg kärlekens färg då" - malin när Calle inte kom på något bra ord för att förklara röd
"Men e du helt dum i huvudet" - Petra vrålandes till Slaven när han inte visste var Pippi Långstrump bor.
Det sjukaste var ändå min när det var två sekunder kvar och Calle säger "En programledare" och jag vrålar "Magnus Härenstam" OCH DET VAR RÄTT! HAHA Epict flyt. Self-five indeed!
.
Men ja som det välkända budskapet: en bild säger mer än tusen ord, så får jag nog hålla med denna gången!
Petra och Slaven
Calle med en shot bricka
.
Efter en fin kväll hemma hos mig så begav vi oss mot staden och Happy Bar, alldeles för billig öl, vin och shots och ja det gick ju som det gick. Men jag tror vi hade roligt!
Men kvällen slutade inte där, klockan 3.30 drog jag och Calle in på Etage, körde en fin dans runda, shottade tequila och jag var sound asleep klockan 7.30.
Note to self: Skypa inte med folk efter du har varit ute och druckit typ 8 glas vin, 5 vad det nu var shots, 4 tequila shots och två cider.
.
xoxo
Jag saknar er redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0