Översvämning

Ja så för typ exakt en vecka sedan så hade vi översvämning i vår lägenhet.. sådär mindre roligt.
Började med en fin kväll, en flaska Jäger och Absolut hade anlänt till vår lägenhet.
Mona färgade mitt hår och skapade en fin drink till mig och Anika som kom att kallas Jebril (med spanskt J).
Rahul slöt upp och festandet började. Vi spelade dricka spel a la Limhamns-Eliten och käkade chokladbulls deg direkt ur skålen.
Senare kom även Ken, en kille jag har typ träffat ett tag och hans vän Tico. Jag lärde dem hur man spelar "Fuck the dealer" och så sa det PANG och vatten börjar forsa in genom balkongdörren.
Då har Rahul och Abdulaziz på något sätt lyckas knäcka ett rör som går från väggen och förser vår tvättmaskin med vatten. Grattis Musherib lägenhet 1109.
I ren panik börjar alla vi tjejer slänga handdukar på golvet för att försöka stoppa vattnet medan Jessica och Rahul kutar fram och tillbaka mellan balkongen och toan för att tömma vatten ur deras hinkar. KAOS.
Mona och Abdulaziz kutar runt till grannarna, små tipsy, och försöker be om hjälp. 10 minuter senare kommer dem med en av männen som jobbar i huset och tack vare honom hittade vi huvud kranen och kunde stänga av vattnet. Tyvärr hade vi ju redan vatten i halva lägenheten vid det här laget. Så ja kl. 01.00 på natten var det bara dax att kavla upp byxorna och vada ut i vardagsrummet för att flytta möbler och börja skura golvet och försöka skjuta undan allt vatten så snabbt som möjligt.
Jag och Monita slutförde arbetet medan dem andra drog ut och sedan fixade Rahul och Abdul nattamat och lite stärkande Cola.
Det var denna kvällen jag insåg att killar verkligen är bajs. För mitt i hela vattenhelvetet så tycker tydligen Ken att det var en bra ide att han och hans vän drog. Dem ser att vi står i panik och försöker få stopp på vattnet men nä två till hjälpare verkade ju bara för mycket. Asså vad tror han? Särskilt när han är en sådan kille som går runt och hela tiden säger; jag är en man, jag är en man. Ehh OKEJ, vilken jävla MAN lämnar 4 tjejer åt sitt eget öde medan deras lägenhet sjunker? Särskilt när en av tjejerna tydligen är någon "han verkligen gillar". Asså killar e fulla av skit. Get fucking real...
Ohh nu känns det mycket bättre, behövde bara lätta mitt hjärta lite... så vänner nu är frågan:
Jag har ju såklart undvikit den här killen i en vecka nu. Han skickade ett sms TVÅ dagar efter händelsen och ringde tidigare idag.. så?
1. Ignorera
2. Lätta mitt hjärta och säga till honom EXAKT hur läget ligger till och vilken idiot han e?
Jag gillar båda, glad för era råd!
Kyss och smek, livet är en underbar lek <3

Kommentarer
Postat av: Lotta

ÅH kissekotten, är så glad att du bloggar igen! Jättekul att läsa vad du har för dig där nere i ökenlandet.



Hoppas allt är bra med dig!



Puss

2011-03-13 @ 10:04:29
URL: http://liggailund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0