Midsommar i Barcelona

Midsommarafton väcktes jag av mamma pa telefonen, blev lite tarögd och fick extrem hemlängtan. Midsommar, hur överskattat det än är sa är det ända Midsommar. Tänker tillbaka pa förra arets Midsommar. Vänner och Familj ute pa Elinelund. Johan i sin geting skjorta och fotbollsspelande med stora trattar pa huvudet. Idiotvarning.se. Men gud va roligt det var. Tva överförfriskade Ola och Stefan som försöker supa mig under bordet och Ralph och Ronny som drar fram gitarrerna och bara spelar halva latar. Fantastiskt roligt, hoppas vi far en liten repris pa detta pa min Sommarfest i Juli.

Sa lat mig berätta om hur vi firar Midsommar i Barcelona.
De svenska boysen jobbade kväll pa midsommarafton sa jag drog med mig Patty till stranden för lite dagshäng. Vi slog oss ner pa tva strandstolar vid Barceloneta, precis utanför strandcaféet sa vi kunde följa Brazil-Portugal matchen. Vi spenderade hela dagen pa stranden med färsk frukt som vi köpte pa marknaden och freshly made Mojitos som var nya Brasilianska vän salde pa stranden. Vi hade även köpt varsen skvallerblaska som vi lusläste i solen. Jag var tvungen att köpa en engelsk, eftersom dem inte har Svenska tidningar nagonstans längs Las Ramblas, vad hade man inte gjort för en NU!. Det är helt sjukt sa manga mongon där finns i England. Herregud. Jag kolladei genom tidningen ganska snabbt för man visste ju inte ens vem 50% av idioterna i tidningen var. Och bild-reportagen dem gjort var sa sjukt hemsk. Jag dog av skratt pa vissa, sa fejk och tillgjort att det bara blev FÖR mycket. Well well.
Jag och Patty strandraggade som aldrig för pa beachen.
1. Brasilianska killen som salde Mojitos, grattis dricka e alltid najs. Och han var sa genuint söt och gulllig.
2. Överhet Amerikansk kille som lag och läste en bok, plus poäng. Tyvärr drog han fram sin lilla puderdosa och drog en lina mitt pa stranden. MINUS poäng.. NEXT
3. Trevlig Tysk kille som jobbar i WOK Market, sjutk nice restaurang/supermarket. Tyvärr hade han sjukaste babyrösten sa nej tack.

Framat 19.00 tiden började vi bli lite hungriga och akut kissnödiga. Sa vi gick runt hörnan till Zahara och beställde in tva drinkar och tva getost sallader. OH MY GOD, bästa salladen jag haft sedan urminnestider. Den avr sjukt stor och hade allt fran sallad, paprika och tomat till mango, jordgubbar och körsbär i den. Mums Mums. Om Lottisen kommer ner till mig sa ska vi absolut ga dit. Jag verkligen älskar Zahara, god mat, hyfsat billiga drinkar och Eric. Han är sa söt och trevlig och ger oss rabatt och grattis saker hela tiden. Stammisar for life.
Pa Zahara kollade vi matchen och träffade en annan rolig typ, kille nr. 4.
4. Brasilianare han ocksa och sa sjukt rolig och trevlig. Han jobbar som Front Desk ansvarig pa ett Hotell i Barrio Gothic och erbjöd oss bada jobb om vi ville ha det- haha.

Efter Spanien natt 2-0 i första halvlek drog vi oss hemat för att fräsha till oss innan en kväll pa stan. Pa busshallplatsen träffade vi världens sötaste Morfar. Jag ville adoptera honom pa direkten. Han satt och pratade med oss hela resan hemat och när vi steg av sa vi trevlig förväl och han gav oss en puss pa kinden. Bästa spanska morfarn nagonsin. Han pratade lite engelska och lite spanska och pratade pa som aldrig förr. Sa gullig.

Jag bytade om pa nolltid och träffade upp Patty igen för en flaska Rosé och lite Tapas i Barrio Born. Sjukt mysigt litet torg med live musik och god mat. Manuela kom och möt upp oss och tyvärr tog hon med sig en av sina kompisar, världens mest korkade svenska blondin. Assa ibland sa skämms man. Den här bruden var sa blond att hennes har var vitt och hon hade den värsta engelska accenten jag nagonsin hört. Bruden är 26 ar och jag trodde seriöst att hon var max 20 ar. Sanslöst korkad. Tacka gudarna för Patty och hennes dissningstaktiker. 10 minuter senare var tjejgänget borta och jag och Patty kunde parteja vidare i stilhet.

Det blev en drink pa Bar Milk innan vi drog ner mot hamnen och CDLC. Jag verkligen älskar Bar Milk, sjukt mysiga lokaler och bartendern är sa sjukt trevlig. Flört objekt nr. 5 by the way.
CDLC var smockat med vackra människor och testosteron. Vi tog plats i baren och blev direkt uppraggade av tva Holländare. Assa det Är nagot med Holländare som jag bara inte fixar. Men men.. En snabb kort konversation med dem and NEXT. Under kvällen fick vi sällskap av en grabb fran Montenegro, NEJ tack, nagra tyska boys och sist men inte minst 2 poker spelare fran Schweiz. Sjukt trevliga men den ena grabben var bara sa sjukt stel. Well well Patty blev helförälskad sa det är väl smällar man far ta. Vad gör man inte för sina vänner ;)
CDLC ahde ocksa sina inslag av Hotel-peps: Bernie, Pit, Marc m.fl. Alltid trevlig att träffa dem ute i vimmlet.

Som sagt.. min Midsommar avr helt okej. Jag fick min sol, mina jordgubbar och en fin ego-trip innan jag gick till sängs den kvällen.
Hoppas ni ocksa hade en trevlig Midsommar!

Besitos de Barcelona

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0